9,964
עריכות
שורה 18: | שורה 18: | ||
ה'''רמב"ם''' כותב [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=8&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=41&perek=7&halocha=9 (בית הבחירה ז ט)] שאסור לאדם לישון בין מזרח למערב. סתם ולא פירש. | ה'''רמב"ם''' כותב [http://beta.hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=8&rtype=%u05D8%u05E2%u05E7%u05E1%u05D8%20-%20%u05E4%u05E8%u05D9%u05D9%u05D3%u05D1%u05E8%u05D2&hilchos=41&perek=7&halocha=9 (בית הבחירה ז ט)] שאסור לאדם לישון בין מזרח למערב. סתם ולא פירש. | ||
<BR/>ובשו"ת '''שב יעקב''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1474&st=&pgnum=13&hilite= (ג)], כתב בדעתו, שצריך שיהיו ראש המיטה ומרגלותיה בין מזרח למערב, כך שהאדם נתון בין צפון לדרום, | <BR/>ובשו"ת '''שב יעקב''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1474&st=&pgnum=13&hilite= (ג)], כתב בדעתו, שצריך שיהיו ראש המיטה ומרגלותיה בין מזרח למערב, כך שהאדם נתון בין צפון לדרום. והוכיח כן ממה שכתב הרמב"ם דין זה יחד עם דין בית הכסא, כלומר שהטעם הוא משום גילוי ערווה. ואם נאמר שיהיה האדם ראשו לצפון ומרגלותיו לדרום, יהיו אחוריו למזרח או למערב, שהרי אסור לשכב פרקדן אלא על אחד מצדדיו, ולפי שסתם אדם ישן ערום, הרי שערוותו כלפי שכינה ואסור כמו בעושה צרכיו. וזהו הטעם שהרמב"ם לא חילק בין אשתו עמו לאין אשתו עמו. ועוד שסתם אדם מפיח בשנתו, ונמצא עושה כן כלפי שכינה ח"ו. | ||
== אם דווקא באשתו עמו == | == אם דווקא באשתו עמו == |