הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת שככה לו בעולמו"

אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "ה'''גמרא''' (ברכות נח ב) אומרת שמי שרואה בריות טובות ואילנות טובות מברך 'שככה לו בעולמו'. <BR/>ובמקום אחר בגמרא (עבודה זרה כ א) מובא בנוסח קצת אחר: 'ברוך שככה ברא בעולמו'. וב'תוספות''' שם (ד"ה הרואה) ציטט כפי הגמרא בברכות. וכן הביא להלכה ה'''רי"ף''' (מג ב). <BR/>ב'''מאירי''' (נ...")
 
שורה 1: שורה 1:
ה'''גמרא''' (ברכות נח ב) אומרת שמי שרואה בריות טובות ואילנות טובות מברך 'שככה לו בעולמו'.
ה'''גמרא''' (ברכות נח ב) אומרת שמי שרואה בריות טובות ואילנות טובות מברך 'שככה לו בעולמו'.
<BR/>ובמקום אחר בגמרא (עבודה זרה כ א) מובא בנוסח קצת אחר: 'ברוך שככה ברא בעולמו'. וב'תוספות''' שם (ד"ה הרואה) ציטט כפי הגמרא בברכות.


== נוסח הברכה ==
לפי ה'''גמרא''' שהובאה לעיל, הנוסח הוא 'ברוך אתה יי אלקינו מלך העולם שככה לו בעולמו'.
<BR/>אך במקום אחר ב'''גמרא''' (עבודה זרה כ א) מובא בנוסח קצת אחר: 'ברוך שככה ברא בעולמו'.
<BR/>אמנם ב'תוספות''' שם (ד"ה הרואה) ציטט כפי הגמרא בברכות.
== ברכה על אישה ==
ה'''גמרא''' (עבודה זרה כ א) מביאה שרשב"ג ראה גויה אחת נאה ביותר ואמר 'מה רבו מעשיך ה'. וכן ר' עקיבא ראה את אשתו של טורנוסרופס הרשע ובכה על היופי שלה שעתיד לבלות בעפר. ומקשה הגמרא כיצד עשו זאת, הרי כתוב 'לא תחנם' לא לתת להם חן? ומתרצת שהם הודו לה' על כך, וזה מותר, כמו שנאמרה ההלכה שהרואה בריות טובות אומר 'ברוך שככה לו ברא בעולמו'.
== להלכה ==
וכן הביא להלכה ה'''רי"ף''' (מג ב).  
וכן הביא להלכה ה'''רי"ף''' (מג ב).  
<BR/>ב'''מאירי''' (נח ב) כתב שזהו דווקא במקום שאין האילנות או הבריות מצויין, שיש בזה קצת חידוש.
<BR/>ב'''מאירי''' (נח ב) כתב שזהו דווקא במקום שאין האילנות או הבריות מצויין, שיש בזה קצת חידוש.