הבדלים בין גרסאות בדף "סמיכת גאולה לתפילה"

הוסר בית אחד ,  13:59, 23 ביולי 2017
מ
שורה 26: שורה 26:
אמנם ה'''מאירי''' כתב (ד ב ד"ה תפילת שחרית) שבתפילת שחרית לא נחלקו בה בגמרא, וצריך לסמוך גאולה לתפילה, ואין להפסיק בה בשום דבר אלא בפסוק 'ה' שפתי תפתח' המוזכר בגמרא. והוסיף שכל האומר 'כי שם ה' אקרא' או 'שומע תפילה' אינו מן המהדרין.
אמנם ה'''מאירי''' כתב (ד ב ד"ה תפילת שחרית) שבתפילת שחרית לא נחלקו בה בגמרא, וצריך לסמוך גאולה לתפילה, ואין להפסיק בה בשום דבר אלא בפסוק 'ה' שפתי תפתח' המוזכר בגמרא. והוסיף שכל האומר 'כי שם ה' אקרא' או 'שומע תפילה' אינו מן המהדרין.
<BR/>גם ב'''אבודרהם''' (ברכות קריאת שמע שלאחריה ד"ה וקיימא לן) כתב שאין הבדל בין שחרית לערבית, ובשניהם יש לסמוך גאולה לתפילה, אלא שבשחרית פסוק 'ה' שפתי תפתח' כתפילה אריכתא, ובערבית 'השכיבנו' כגאולה אריכתא דמיא.
<BR/>גם ב'''אבודרהם''' (ברכות קריאת שמע שלאחריה ד"ה וקיימא לן) כתב שאין הבדל בין שחרית לערבית, ובשניהם יש לסמוך גאולה לתפילה, אלא שבשחרית פסוק 'ה' שפתי תפתח' כתפילה אריכתא, ובערבית 'השכיבנו' כגאולה אריכתא דמיא.
<BR/>ב''''בית יוסף''' (סו ד"ה ומתחיל) כתב שאף על פי שעיקר מצות סמיכת גאולה לתפילה בשחרית היא כדי לקרוא קריאת שמע סמוך לנץ ולהתפלל כותיקין מיד בנץ החמה, מ"מ גם כשקורא אחר הנץ יש לסמוך גאולה לתפילה, וכן בפסק ב''שלחן ערוך''' (סו ח, קיא א) שגם בשחרית צריך לסמוך גאולה לתפילה, ואין להפסיק בין ברכת גאל ישראל לתחילת התפילה.
<BR/>ב'''בית יוסף''' (סו ד"ה ומתחיל) כתב שאף על פי שעיקר מצות סמיכת גאולה לתפילה בשחרית היא כדי לקרוא קריאת שמע סמוך לנץ ולהתפלל כותיקין מיד בנץ החמה, מ"מ גם כשקורא אחר הנץ יש לסמוך גאולה לתפילה, וכן בפסק ב''שלחן ערוך''' (סו ח, קיא א) שגם בשחרית צריך לסמוך גאולה לתפילה, ואין להפסיק בין ברכת גאל ישראל לתחילת התפילה.


== טעם חשיבות סמיכת גאולה לתפילה ==
== טעם חשיבות סמיכת גאולה לתפילה ==