הבדלים בין גרסאות בדף "איסור הלנת המת"
(יצירת דף עם התוכן "בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. {{מקורות|סנהדרין ו ד|סנ...") |
צורבא מרבנן (שיחה | תרומות) |
||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}} | |||
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. | בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר. | ||
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}} | {{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}} | ||
== מקורות קדמונים == | == מקורות קדמונים == | ||
ה'''משנה''' (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל. <BR/> | ה'''משנה''' (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל. <BR/> | ||
{{קצרמר}} |
גרסה אחרונה מ־16:49, 10 באוגוסט 2021
![]() |
יש להשלים סוגיה זו: בסוגיה זו חסר מידע בסיסי או הרחבות נוספות מעבר למידע שכתוב. | ||
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. |
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
משנה: | סנהדרין ו ד |
בבלי: | סנהדרין מו.-מז. |
שולחן ערוך: | יורה דעה שנז א-ב |
מקורות קדמוניםעריכה
המשנה (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל.
תבנית:קצרמר