הבדלים בין גרסאות בדף "להמתין לחבירו שיסיים תפילתו"

אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
=== נכנס יחידי או שנכנס שלא להתפלל ===
=== נכנס יחידי או שנכנס שלא להתפלל ===
כתב '''רבנו יונה''' (ג א ד"ה שנים שנכנסו) שלאו דווקא שנים שנכנסו יחד, אלא כל שנכנסו ציבור והתפללו יחד, אותם שנים שנשארו אחרונים, יש לאחד להמתין לחבירו.  
כתב '''רבנו יונה''' (ג א ד"ה שנים שנכנסו) שלאו דווקא שנים שנכנסו יחד, אלא כל שנכנסו ציבור והתפללו יחד, אותם שנים שנשארו אחרונים, יש לאחד להמתין לחבירו.  
אמנם אם אותו שמאריך נכנס יחידי בשעה שלא היה יכול להתחיל ולסיים עם כולם, אין צריך להמתין לו, כיון שאדעתא דהכי נכנס ואינו חושש אם ישאר יחידי. וכן הוא ב'''שלטי גיבורים''' (ו) בשם '''ריא"ז'''  
אמנם אם אותו שמאריך נכנס יחידי בשעה שלא היה יכול להתחיל ולסיים עם כולם, אין צריך להמתין לו, כיון שאדעתא דהכי נכנס ואינו חושש אם ישאר יחידי. וכן הוא ב'''שלטי גיבורים''' (ו) בשם '''ריא"ז''', וכן הבין ה'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x210 (צ י)] בדעת הטור.


עוד כתב '''רבנו יונה''' שם, שאם המאריך אינו מאריך בתפילתו אלא בבקשות ובדברים אחרים, אין חובה להמתין לו. וכן כתב ב'''ארחות חיים''' לוניל [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=23994&st=&pgnum=38 (תפילה מב)].
עוד כתב '''רבנו יונה''' שם, שאם המאריך אינו מאריך בתפילתו אלא בבקשות ובדברים אחרים, אין חובה להמתין לו. וכן כתב ב'''ארחות חיים''' לוניל [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=23994&st=&pgnum=38 (תפילה מב)].
שורה 35: שורה 35:


עוד פסק ה'''שלחן ערוך''' שם כדברי רבנו יונה, שאם החבר מאריך בבקשות ובתחנונים, אינו חייב להמתין לו.  
עוד פסק ה'''שלחן ערוך''' שם כדברי רבנו יונה, שאם החבר מאריך בבקשות ובתחנונים, אינו חייב להמתין לו.  
האחרונים תמהו למה השמיט השו"ע את דינו של רבנו יונה שהביא בבית יוסף, שאם נכנס באיחור אין צריך להמתין לו. ה'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x210 (צ י)] באמת כתב שכוונת השלחן ערוך שלא לחלק בהכי, אבל אין הלכה כן אלא כמ"ש רבנו יונה והטור שדווקא שנכנסו יחד. וכן נראית דעת ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (ד)].
<BR/>וה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x459 (כט)] כתב שנראה שר"י היה מחמיר גם בכה"ג וממתין אף למאחרים.


[[קטגוריה: תפילה]]
[[קטגוריה: תפילה]]