הבדלים בין גרסאות בדף "קביעות מקום בתפילה"

נוספו 493 בתים ,  12:11, 10 ביוני 2018
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:
אמנם כמה ראשונים לא כתבו כן.
אמנם כמה ראשונים לא כתבו כן.
<BR/>'''רבנו יונה''' (ג ב ד"ה כל הקובע) כותב שאין כוונת הבבלי לומר שצריך לקבוע מקום אחד בבית הכנסת ששם יתפלל תמיד, שכיון שכל בית הכנסת הוא מקום תפילה, אין להקפיד אם פעם מתפלל בזוית זו ופעם בזוית זו, אלא שכשמתפלל בביתו (כשאינו יכול ללכת לבית הכנסת), יתפלל במקום קבוע. ומביא לדבריו ראיה מן ה'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=100 (ברכות ה א)]<ref>אמנם לפנינו בירושלמי הגירסה אחרת.</ref> שכל הקובע מקום לתפילתו בביתו, כאילו הקיפה מחיצות של ברזל.  
<BR/>'''רבנו יונה''' (ג ב ד"ה כל הקובע) כותב שאין כוונת הבבלי לומר שצריך לקבוע מקום אחד בבית הכנסת ששם יתפלל תמיד, שכיון שכל בית הכנסת הוא מקום תפילה, אין להקפיד אם פעם מתפלל בזוית זו ופעם בזוית זו, אלא שכשמתפלל בביתו (כשאינו יכול ללכת לבית הכנסת), יתפלל במקום קבוע. ומביא לדבריו ראיה מן ה'''ירושלמי''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40733&st=&pgnum=100 (ברכות ה א)]<ref>אמנם לפנינו בירושלמי הגירסה אחרת.</ref> שכל הקובע מקום לתפילתו בביתו, כאילו הקיפה מחיצות של ברזל.  
<BR/>כדבריו מבואר גם ב'''כלבו''' (יא) וב'''ארחות חיים''' (תפילה נ).


מסתימת לשון ה'''רמב"ם''' (תפילה ה ו) משמע שקביעות המקום היא בכל זמן ובכל מצב כחלק מן ההכנה לתפילה.
מסתימת לשון ה'''רמב"ם''' (תפילה ה ו) משמע שקביעות המקום היא בכל זמן ובכל מצב כחלק מן ההכנה לתפילה.
ב'''כלבו''' (יא ד"ה חייב אדם להשכים) נראה שמפרש דברי רב הונא שקביעת המקום הוא שילך תמיד לבית כנסת אחד, ולא שילך פעם לזה ופעם לזה. אמנם לעיל מיניה (ד"ה וצריך המתפלל לעמוד במקום נמוך) כתב שצריך לקבוע מקום לתפילתו תמיד, משמע שגם בתוך בית הכנסת יהיה לו מקום קבוע.
וב'''ארחות חיים''' (תפילה נ) משמע כהפירוש הראשון בלבד, שילך בכל יום לבית כנסת אחד.
   
   
== מעלת השבח וההשוואה לאברהם אבינו ==
== מעלת השבח וההשוואה לאברהם אבינו ==