הבדלים בין גרסאות בדף "חמץ שעבר עליו הפסח"

נוספו 915 בתים ,  01:02, 24 במרץ 2019
אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}} חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה...")
 
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}}
{{מקורות|פסחים ב ב|פסחים כח א-כט ב|||}}
חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה.
חמץ של ישראל או של נכרי שעבר עליו הפסח, אם נותר באכילה או בהנאה.
== מחלוקת התנאים ==
== המקורות התנאיים ==
ה'''משנה''' (פסחים ב ב) אומרת שחמץ של נכרי שעבר עליו הפסח מותר בנאה, ואילו חמץ של ישראל שעבר עליו הפסח אסור בהנאה, שנאמר: "לא יראה לך שאור".
 
ה'''גמרא''' (פסחים כח א) מנסה להבין לפי איזה תנא שנויה משנה זו. שכן מצאנו מחלוקת תנאים משולשת לגבי זמן איסור חמץ:
*ר' יהודה - האוכל חמץ בתוך הפסח עובר על איסור לאו וכרת, ואילו האוכל בערב פסח משש שעות ולמעלה, וכן לאחר הפסח עובר עליו בלאו.
*ר' שמעון - האוכל חמץ לפני הפסח או לאחר שעבר עליו הפסח אינו עובר עליו בלא כלום, ואילו האוכל בפסח עצמו עובר בלאו ובכרת.
*ר' יוסי הגלילי -