הבדלים בין גרסאות בדף "טלטול מת בשבת"

נוספו 30 בתים ,  11:04, 24 ביולי 2016
אין תקציר עריכה
שורה 44: שורה 44:


אבל ב'''רי"ד''' בפסקים (שבת מג ב ד"ה איתמר) ובתוספותיו (שבת מג ב ד"ה כי) כתב שככר או תינוק דווקא לפי שמוכחא מילתא שאינם של המת, אבל שאר כלים יש לומר תכריכי המת הן. ועוד, ששאר כלים יש נראה שתשמיש המת הם וקוברן עמו כדי לאוסרן בהנאה, אך ככר או תינוק ודאי אינם נכנסים עמו לקבר.  
אבל ב'''רי"ד''' בפסקים (שבת מג ב ד"ה איתמר) ובתוספותיו (שבת מג ב ד"ה כי) כתב שככר או תינוק דווקא לפי שמוכחא מילתא שאינם של המת, אבל שאר כלים יש לומר תכריכי המת הן. ועוד, ששאר כלים יש נראה שתשמיש המת הם וקוברן עמו כדי לאוסרן בהנאה, אך ככר או תינוק ודאי אינם נכנסים עמו לקבר.  
<BR/>גם דעת ה'''ראבי"ה''' שבככר תינוק דווקא אבל שאר כלים לא, לפי שגבי מת קיימא לן כר' יצחק ש[[אין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל]], אמנם באוכל ותינוק לא אמרינן הכי. והוכיח דבריו ממה שלגבי טלטול בר יונה אמר רבא שמניח עליו סכין ומטלטלו, ומדלא נקט סכין גם לגבי מת, מוכח דלא מהני.  
<BR/>גם דעת ה'''ראבי"ה''' (א שבת רד) שבככר תינוק דווקא התירו אבל שאר כלים לא, לפי שלגבי מת קיימא לן כר' יצחק ש[[אין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל]], אמנם באוכל ותינוק לא אמרינן הכי. והוכיח דבריו ממה שלגבי טלטול בר יונה אמר רבא שמניח עליו סכין ומטלטלו, ומדלא נקט סכין גם לגבי מת, מוכח דלא מהני.  


===להלכה===
===להלכה===