9,905
עריכות
שורה 49: | שורה 49: | ||
<BR/>כדברי הפני יהושע כתב גם זקנו ב'''מגיני שלמה''' (עד א ד"ה והאלהים) כדבר פשוט. | <BR/>כדברי הפני יהושע כתב גם זקנו ב'''מגיני שלמה''' (עד א ד"ה והאלהים) כדבר פשוט. | ||
אמנם | אמנם יש ראשונים שפירשו ברש"י שבאמת רב אשי חולק על חלוקתם של אביי ורבא. שהנה הקשו ה'''תוספות''' (ד"ה מתקיף) על רש"י איך רב אשי מעמיד שוב בנפה וכברה אחר שהגמרא דחתה העמדה זו בברייתא שהעמיד כבר רב יוסף, מבואר מדבריו שלמד ברש"י שרב אשי לא מסכים להעמדתם של אביי ורבא. <BR/> | ||
וב'''ריטב"א''' (ד"ה היו) תירץ את קושיית התוס' שאף שדחינו את ההעמדה בברייתא עצמה, אבל עצם הדין לא נדחה. ומשמע בדבריו שלרש"י רב אשי מחלק בברייתא כדברי רב יוסף ומחלק בין קנון ותמחוי לנפה וכברה ואינו מודה לחלוקה של לאלתר ובו ביום. | |||
<BR/>גם ב'''שיטה לר"ן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40873&st=&pgnum=90 (עד א)] הביא פירוש רש"י בשם יש מפרשים, וגם בדבריו משמע שבאמת רב אשי חולק על תירוצם של אביי ורבא ומחלק גם את הברייתא הראשונה באופן אחר. | |||
====פירוש רוב הראשונים==== | ====פירוש רוב הראשונים==== |