הבדלים בין גרסאות בדף "מלאכת בורר"

נוספו 427 בתים ,  12:56, 1 בדצמבר 2016
אין תקציר עריכה
שורה 55: שורה 55:
<BR/>הראשונים הביאו דברי ר' חננאל והסכימו כמו. כן כתב ה'''רמב"ן''' (עד א ד"ה וכתב עוד), וה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף לב א ד"ה ונמצא), וכן הוא ב'''שיטה לר"ן''' (ד"ה ולענין פסק), וב'''רא"ש''' (ז ד).
<BR/>הראשונים הביאו דברי ר' חננאל והסכימו כמו. כן כתב ה'''רמב"ן''' (עד א ד"ה וכתב עוד), וה'''ר"ן''' (בדפי הרי"ף לב א ד"ה ונמצא), וכן הוא ב'''שיטה לר"ן''' (ד"ה ולענין פסק), וב'''רא"ש''' (ז ד).
<BR/>וב'''מאירי''' (עד א ד"ה זה שביארנו) הביא דברי הירושלמי וכתב שלאו דווקא שיאכל תכף לברירה, אלא של שמיסב ודעתו לאכול או ליתן לאחרים קודם עקירת השלחן חשיב לאלתר.
<BR/>וב'''מאירי''' (עד א ד"ה זה שביארנו) הביא דברי הירושלמי וכתב שלאו דווקא שיאכל תכף לברירה, אלא של שמיסב ודעתו לאכול או ליתן לאחרים קודם עקירת השלחן חשיב לאלתר.
 
<BR/>גם '''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה יב ח) כתב שדווקא לאותה סעודה מותר, אבל לצורך סעודה אחרת אפילו באותו יום אסור. וב'''בית יוסף''' (אורח חיים שיט ) פירש כוונתו שכל שבורר קודם הסעודה או אחר סעודה, צריך לאוכלו מיד בסעודה זו, ואם בורר אחר הסעודה, כל שהוא לצורך סעודה אחרת באותו היום מותר.
וב'''בית יוסף''' (אורח חיים שיט ) הביא


1. כמו פשט הלשון - רק באופן מיידי ממש, מהיד לפה. (וכך סוברים '''המרדכי''' '''והרמב"ם ''' - אם כי ישנה מחלוקת בהבנת דבריו).
1. כמו פשט הלשון - רק באופן מיידי ממש, מהיד לפה. (וכך סוברים '''המרדכי''' '''והרמב"ם ''' - אם כי ישנה מחלוקת בהבנת דבריו).