הבדלים בין גרסאות בדף "פירוק והרכבת כלים בשבת (מטה של טרסיים)"

שורה 82: שורה 82:
== סמיכת מיטה או ספסל שנשברו ==
== סמיכת מיטה או ספסל שנשברו ==
איתא ב'''משנה''' (שבת כג ה) שקורה שנשברה מותר לסמוך בה את הספסל, ובלבד שסומך באופן כזה שלא יוסיף הספסל לישבר, אך לא יסמוך באופן שמתקן אותו, ומבאר '''רש"י''' (שבת קנא ב) שהוא משום בונה. <BR/>ב'''טור''' (אורח חיים שיג) הוסיף שצריך לוודא שיהיו רפויין שיוכל ליטלם משם כשירצה. והסביר ה'''בית יוסף''' (ד"ה קורה) כדי שלא יהיה [[מבטל כלי מהיכנו]].
איתא ב'''משנה''' (שבת כג ה) שקורה שנשברה מותר לסמוך בה את הספסל, ובלבד שסומך באופן כזה שלא יוסיף הספסל לישבר, אך לא יסמוך באופן שמתקן אותו, ומבאר '''רש"י''' (שבת קנא ב) שהוא משום בונה. <BR/>ב'''טור''' (אורח חיים שיג) הוסיף שצריך לוודא שיהיו רפויין שיוכל ליטלם משם כשירצה. והסביר ה'''בית יוסף''' (ד"ה קורה) כדי שלא יהיה [[מבטל כלי מהיכנו]].
דבר דומה מובא ב'''גמרא''' (שבת קלח ב) שהברייתא אומרת שכירה שנשמטה אחת מירכותיה המעמידים אותה, מותר לטלטלה אבל אם נשמטו שתים אסור משום שאינה ראויה לשימוש והוי [[מוקצה]]. רב לעומת זאת חולק על זה וסובר שגם אם נשמטה רגל אחת אסור לטלטלה, גזרה שמא יתקע, שאם יחבר לה את הרגל מחייב משום בונה.


[[קטגוריה:בונה וסותר]]
[[קטגוריה:בונה וסותר]]