הבדלים בין גרסאות בדף "תפילה בבית הכנסת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 619 בתים ,  10:22, 21 ביוני 2018
 
שורה 16: שורה 16:
אמנם ה'''כסף משנה''' (ד"ה ולעולם) מפרש בדעת הרמב"ם שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יתפלל בבית הכנסת, שהוא מקום המיוחד לתפילת ציבור. וב'''לחם משנה''' מדייק כן מהמילים 'בכל עת' שכתב הרמב"ם, שגם כשמתפלל ביחיד, לא תישמע תפילתו אלא בבית הכנסת.
אמנם ה'''כסף משנה''' (ד"ה ולעולם) מפרש בדעת הרמב"ם שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יתפלל בבית הכנסת, שהוא מקום המיוחד לתפילת ציבור. וב'''לחם משנה''' מדייק כן מהמילים 'בכל עת' שכתב הרמב"ם, שגם כשמתפלל ביחיד, לא תישמע תפילתו אלא בבית הכנסת.
<BR/>וכן כתב להדיא '''רבנו יונה''' (ד א ד"ה אימתי עת רצון) בשם הגאונים, שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יש לו לאדם להתפלל בבית הכנסת, מפני שהוא מיוחד לתפילת ציבור, ולכן שם נשמעת התפילה יותר. אמנם הוסיף שאם תורתו אומנותו, [[מתפלל הוא בבית המדרש]].
<BR/>וכן כתב להדיא '''רבנו יונה''' (ד א ד"ה אימתי עת רצון) בשם הגאונים, שאפילו כשאין הציבור מתפללים, יש לו לאדם להתפלל בבית הכנסת, מפני שהוא מיוחד לתפילת ציבור, ולכן שם נשמעת התפילה יותר. אמנם הוסיף שאם תורתו אומנותו, [[מתפלל הוא בבית המדרש]].
<BR/>ב'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x209 (ד"ה לא יתפלל)], תלה את המחלוקת בשינויי הגירסאות בדברי ר' יוחנן, בין הגירסה שלפנינו לגירסת כהרי"ף והרא"ש.


ב'''בית חדש''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x209 (ד"ה לא יתפלל)], תלה את המחלוקת בשינויי הגירסאות בדברי ר' יוחנן, בין הגירסה שלפנינו לגירסת כהרי"ף והרא"ש.
ב'''הגהות מיימוניות''' (תפילה ח א) כתב בשם '''ר''' על אדם שהדירו חבירו מלהיכנס בביתו, ובית הכנסת נמצא בביתו של המדיר, ושואל אם יכול הוא להיכנס להתיר נדרו כדי להיכנס. והשיב ר"י שכיון שמצוה היא להתפלל בבית הכנסת, מותר, ואפילו שאין שם מנין גם בצירוף המודר, מ"מ כיון שקבעו עצמם לתפילה במקום זה, יותר מכוונים שם בתפילתם, ותפילתו של אדם נשמעת בבית הכנסת.


== סוגית הירושלמי ==
== סוגית הירושלמי ==

תפריט ניווט