שיחה:גוש באוויר וגוש צלי ורותח בכלי שני לשיטת הרמ"א
שיטת הפלתי והבית אפרים בגוש צלי[עריכת קוד מקור]
ובספר הרחב דעת-בישול (אליהו הורביץ, כולל אמרי יושר, תשעא) ובן בספר אוצר דברי הפוסקים כותבים שכמו החזו"א פוסק הפלתי (קה, ה), שמוכיח מסוגיית הרוטב שנטף מן הצלי ש'צלי שאצל האש היא בעצמו קולט כח וחום אש ואם כן בכל מקום שינתק חומו בקרבו מחום אש והוי כמטלטל כלי ראשון ממקום למקום...(והרוטב)אם יפרד מעם הבשר הוי כשני קדירות ראשונות המפורדות זו מזו', ולע"ד אין ראיה משיטתו שהרי בסוגיא שם כתוב במפורש לגבי הרוטב אליבא דמא"ד תתאה גבר שהחרס מקרר אותו, ואם כך כל מה שאמר הפלתי הוא שהרוטב ה'צלי' חם בעודו באוויר אך לא כשמגיע לכלי, ואם כן למה מוכרח שבגוש הדין שונה ואינו מתקרר אף בכלי.
שבט הלוי (י, קכא) הבין שהבית אפרים פוסק שגוש צלי לא הופך לכ"ש. אך לע"ד הבית אפרים (יו"ד לח) רק כתב שצלי קודם שמתקרר מבליע כדי נטילה עיי"ש.
אשמח להערות והארות --אריה גרוס 23:19, 12 ביולי 2016 (IDT)
הערה על הכתוב[עריכת קוד מקור]
ב2.1 כתוב שלא ברור מה מקורו של החזו"א. אולם בשו"ת צמח צדק (לובאוויטש) יורה דעה סימן סה הוכיח כן מדברי מג"א. (בהתייחסו לשאלה מדוע שיהיה גוש פחות מהפקעת ביצה בסודרים)תבנית:משוב 46.19.86.131 11:31, 25 בפברואר 2018 (IST)