הבדלים בין גרסאות בדף "מצב הגוף בתפילת עמידה"

נוספו 659 בתים ,  12:37, 28 באוגוסט 2018
שורה 8: שורה 8:
ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) מובא גם כן דין זה, שהמתפלל צריך להשוות את רגליו, ושם נחלקו ר' לוי ור' סימון בטעם הדבר, אחד מהם אמר כמלאכים, והשני אומר ככהנים. ומבארים, ככהנים - היינו כשם שהיו מהלכים על המזבח עקב בצד גודל, וכמלאכים שנאמר 'רגליהם רגל ישרה.
ב'''ירושלמי''' (ברכות א א) מובא גם כן דין זה, שהמתפלל צריך להשוות את רגליו, ושם נחלקו ר' לוי ור' סימון בטעם הדבר, אחד מהם אמר כמלאכים, והשני אומר ככהנים. ומבארים, ככהנים - היינו כשם שהיו מהלכים על המזבח עקב בצד גודל, וכמלאכים שנאמר 'רגליהם רגל ישרה.
<BR/>נמצא שהלמוד בבלי סובר כדעה השניה המובאת שם בתלמוד הירושלמי.  וכן מבואר מדברי '''רבנו יונה''' וה'''ריטב"א'''.
<BR/>נמצא שהלמוד בבלי סובר כדעה השניה המובאת שם בתלמוד הירושלמי.  וכן מבואר מדברי '''רבנו יונה''' וה'''ריטב"א'''.
דין זה הובא להלכה ב'''רי"ף''' (ברכות ה א), ב'''רמב"ם''' (תפילה ה ד), ב'''רא"ש''' (ברכות א י), ב'''טור''' (אורח חיים צה) ושאר פוסקים.


=== נפקא מינה בין הטעמים ===
=== נפקא מינה בין הטעמים ===
'''רבנו יונה''' (ה א ד"ה המתפלל צריך שיכוון) הביא את דברי הירושלמי על שני פירושיו, וכתב שיש הבדל בין הפירושים, שלמ"ד כמלאכים צריך שיכוון רגליו כרגל אחת, ואילו למ"ד ככהנים צריך להתפלל עקב בצד גודל. וסיים שהתלמוד שלנו סובר כמ"ד כמלאכים.
ה'''טור''' (אורח חיים צה)


== האם דין זה הוא לעיכובא ==
== האם דין זה הוא לעיכובא ==