הבדלים בין גרסאות בדף "טלטול מחתה באפרה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 91 בתים ,  11:52, 6 ביולי 2016
מ
שורה 93: שורה 93:
<BR/>ב'''תוספות''' (ד"ה בגלילא) שממנו דייק הבית יוסף שאם השמן אינו חשוב אסור, משמע שגם הפתילות היו אצלם לא חשובות ואפילו הכי אסור. כלומר אם גם האיסור וגם ההיתר אינם חשובים, אסור לטלטל את הבסיס, ורק דומיא דכלכלה או מחתה עם אפר ושברי עצים שההיתר חשוב יותר מן האיסור שרי, וכן דייק הרב '''נשמת אדם''' (סז ב).  
<BR/>ב'''תוספות''' (ד"ה בגלילא) שממנו דייק הבית יוסף שאם השמן אינו חשוב אסור, משמע שגם הפתילות היו אצלם לא חשובות ואפילו הכי אסור. כלומר אם גם האיסור וגם ההיתר אינם חשובים, אסור לטלטל את הבסיס, ורק דומיא דכלכלה או מחתה עם אפר ושברי עצים שההיתר חשוב יותר מן האיסור שרי, וכן דייק הרב '''נשמת אדם''' (סז ב).  
<BR/>וכן כתבו לדינא בספר '''תוספת שבת''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=120 (יח)] וב'''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7785&st=&pgnum=27&hilite= (ח)], וכן הכריע ה'''משנה ברורה''' (לג). <BR/>
<BR/>וכן כתבו לדינא בספר '''תוספת שבת''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=120 (יח)] וב'''בית מאיר''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7785&st=&pgnum=27&hilite= (ח)], וכן הכריע ה'''משנה ברורה''' (לג). <BR/>
וב'''בית מאיר''' שם נתן טעם לדבר שכל שהאיסור חשוב, לא בטל הוא ואסור לטלטלו. ומשמע מזה דהיכא ששניהם אינם חשובים שרי, אבל בנשמת אדם שם כתב להדיא דגם בכה"ג אסור וכן הכריע  ב'''שער הציון''' (ל).
וב'''בית מאיר''' שם נתן טעם לדבר שכל שהאיסור חשוב, לא בטל הוא ואסור לטלטלו. ומשמע מזה דהיכא ששניהם אינם חשובים שרי, אמנם בסוף דבריו שם הוכיח דלבית יוסף אף אם שניהם אינם שווים אסור, וכן כתב להדיא בנשמת אדם שם, וכן הכריע  ב'''שער הציון''' (ל).


====חשוב לכל העולם ולדידיה אינו חשוב או איפכא====
====חשוב לכל העולם ולדידיה אינו חשוב או איפכא====

תפריט ניווט