391
עריכות
מ (←שמכשיל באיסור קטן כדי שלא יעבור על גדול: תקלדה) |
|||
שורה 256: | שורה 256: | ||
ב'''שו"ת טוב טעם ודעת''' (א קעח) כתב שאין בזה איסור, (ומדין "הלעיטהו"), וכ"כ בפשיטות ב'''שו"ת אג"מ''' (או"ח ד' ע"ט). | ב'''שו"ת טוב טעם ודעת''' (א קעח) כתב שאין בזה איסור, (ומדין "הלעיטהו"), וכ"כ בפשיטות ב'''שו"ת אג"מ''' (או"ח ד' ע"ט). | ||
=== | ===כשמכשיל באיסור קטן כדי שלא יעבור על גדול=== | ||
ב'''גליון רעק"א''' על שו"ע יו"ד (קפ"א ו'), כתב שאולי כו"ע מודים שאין לאשה איסור לפנ"ע בהקפת איש, (אם כי לחד מ"ד עוברת משום מקיף), כי מצילתו מאיסור מקיף לו היה מקיף את עצמו (שהיה עובר משום מקיף וניקף). וב'''שד"ח''' (כללים ו' כ"ו י"א) משיג ע"ד (ע"ש בד"ה ולפי וד"ה וכן, ועל"ק אות כ'), ועי' במה שביאר ב'''שו"ת צי"א''' (חט"ו סי' י"ט) דמיירי דווקא באשה שאין לדין ערבות. | ב'''גליון רעק"א''' על שו"ע יו"ד (קפ"א ו'), כתב שאולי כו"ע מודים שאין לאשה איסור לפנ"ע בהקפת איש, (אם כי לחד מ"ד עוברת משום מקיף), כי מצילתו מאיסור מקיף לו היה מקיף את עצמו (שהיה עובר משום מקיף וניקף). וב'''שד"ח''' (כללים ו' כ"ו י"א) משיג ע"ד (ע"ש בד"ה ולפי וד"ה וכן, ועל"ק אות כ'), ועי' במה שביאר ב'''שו"ת צי"א''' (חט"ו סי' י"ט) דמיירי דווקא באשה שאין לדין ערבות. | ||
עריכות